Pátek, 29 března, 2024
- Komerční sdělení -aktuality
ÚvodPR článkyAko správne napísať PR článok

Ako správne napísať PR článok

Poznáte to, webová stránka hotová a teraz je potrebné zaistiť jej návštevnosť. Jedným zo spôsobov, ako prilákať ľudí a potencionálnych zákazníkov na svoju stránku, je písať články, blog, príspevky na sociálne siete alebo natáčať vlog. V praxi content markerting.

Máte dve možnosti, ako zaistiť virtuálny kontakt so svojim publikom. Prvá je, že si články, blogy a podobne budete písať sami. Druhá, oslovíte copywritera alebo agentúru.

Samozrejme druhá možnosť aj niečo stojí. Začínate podnikať, peniažky sa rozkotúľajú rýchlo, takže to skúsite vo vlastnej réžii. Poradíme vám pár trikov, ktoré vám môžu pomôcť.

Ako začať písať články?

Tvorba článku vám zaberie čas, preto si na začiatku odpovedzte zopár otázok.

Čo predávate? Produkt alebo služba, ktorá je predmetom predaja.
Koho chcete textom osloviť? Cieľová skupina, ktorá bude váš produkt alebo službu kupovať.
Kde najjednoduchšie oslovíte cieľovú skupinu? Musíte zistiť, na ktorých serveroch sa vaša cieľová skupina nachádza, kde sa najviac pohybuje.
Aké je posolstvo článku? Chcete zvýšiť predaj alebo chcete zoznámiť zákazníkov s novým produktom.
Aký efekt má článok vyvolať? Chcete článkom pobaviť alebo vyvolať diskusiu.

Ako zvoliť správne kľúčové slová?

Každý článok musí obsahovať kľúčové slová. Sú to slová, ktoré si potenciálny zákazník napíše do vyhľadávača. Vaším cieľom je, aby našiel práve tú vašu. Anylýzou kľúčových slov musí predchádzať poriadny prieskum. Pomôže vám napríklad Google keywords research.

Kľúčové slovo sa musí nachádzať v nadpise, podpoložiek a popisoch. Slovo budete používať v texte, preto poriadne zvážte, ktoré slovo vyberiete. Nepíšete text pre počítač, ale pre konkrétnych ľudí.

Nadpis, ktorý zaujme

Veľmi dôležitá časť článku. Mal by zhrnúť, čo je napísané v článku. Nepíšte titulky, ktoré zavádzajú čitateľov, poskytnite mu v titulku čo najviac informácií. Venujte mu dostatok pozornosti, ideálne je napísať ho napokon.

Perex

Jednoducho povedané úvod článku. Mal by nadväzovať na nadpis a zaujať čitateľov. Vyvolať v ňom zvedavosť, aby si prečítal celý článok. Opäť zabudnite na obludné senzácie. Chceme, aby čitateľ článok dočítal až do konca.

Odseky a podnadpisy

Celý článok by mal byť členený na odseky a podnadpisy. Musí byť prehľadný a ľahko čitateľný. Na začiatku každého nového odseku podajte čitateľovi informáciu. Nezabúdajte na logické členenie samotného textu.

Zaujímavosť

Použite v texte zaujímavosť, ktorú upútate. Pridajte externý odkaz alebo obrázok. Ak propagujete vlastný výrobok, externým odkazom môže byť link na vašu stránku.

Audiovizuálny materiál

Galéria, poučné alebo zábavné video zvyšujú návštevnosť stránky. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že najvyššia návštevnosť bola práve po zverejnení videa.

Gramatika

Byť dobrým copywriterom znamená perfektné ovládanie gramatických javov a štylistiky. Ak máte pochybnosti, využite pomoc Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra, kde nájdete kompletne všetky slovníky a odpovede na gramatické javy.

Záver

V prvom rade si uvedomte, že nepíšete sloh. Píšete článok, ktorý má zvýšiť návštevnosť a predaj.
Snažte sa, aby článok nevyznel komerčne.
Pomôžte čitatelia vyriešiť problém a ako riešenie ponúknite svoj produkt alebo službu.
Nezabudnite na štruktúru článku: nadpisy, podnadpisy, záchytné body, tučné kurzíva pre podstatné slová a časti viet.
Nezabudnite na kľúčové slová a externé odkazy na web.
Buďte originálni a nekopírujte články iných vydavateľov.
Gramatika – dajte si záležať na gramatickej a štylistickej správnosti. Nechcete predsa, aby ste vyzneli ako nevzdelanci.

spot_img
spot_img

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankovní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: info@press-media.cz

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankovní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: info@press-media.cz